Itálie - Sardinie 2009

2. 7. 2009

Po návratu z výletu do Paříže ( čtěte zde ) se mě low cost cestování natolik zalíbilo, že bylo jen otázko času kdy vyrazíme na další výlet . Navíc se blížily prázdniny a tak jsem začal přemýšlet kam pojedeme. Což takhle vyrazit opět někam k moři , když ty letenky jsou tak levné. Opět trocha inspirace na webu a napadá mě myšlenka jet na Sardinii. První reakcí mojí žena je , ty jsi se zbláznil. Podle mnoha informací je Sardinii jednou z nejdražších oblastí Evropy v období prázdnin. Ceny v cestovkách v rozmezí od 15000 do 25000 za os a týden . Pravdou je , že ceny apartmánů pro dvě osoby o prázdninách jsou opravdu  nezvykle vysoké.

Tak je otázka zda je to i pro low cost cestovatele.

Plánování a hledání informací mě však baví a za pár dní je na světě tato varianta. Letíme pouze se ženou ve dvou.

Plán výletu:

odjezd ráno 2.7.2009 Brno Bratislava .

2.7.2009 Ryanair Bratislava – Pisa a navazující večerní Pisa – Alghero .Přílet po 23 hod znamená noc na letišti.

3.7.2009 ráno odjez do kempu v Algheru . Pobyt na 5 nocí ve vlastním stanu po 20 letech.

8.7.2009 odpoledne odjezd na letiště a odlet Alghero – Pise . Přílet v 21 hod a vzhledem k odletu    do Bratislavy v 6 hod ráno noc na letišti.

Rozpočet výletu pro 2 osoby:

Letenky. Vzhledem k tomu, že budeme spát ve stanu a budeme potřebovat věci, které se nedají   vzít do příručního zavazadla , připlácíme za odbavené zavazadlo . Tentokráte se tedy ty letenky prodraží.

Bratislava – Pisa 2*8 Eur + 1*15 Eur zavazadlo

Pisa – Alghero 2*12 Eur + 1*15 Eur zavazadlo

Alghero – Pisa 2*12 Eur + 1*15 Eur zavazadlo

Pisa – Bratislava 2*8 Eur + 1*15 Eur zavazadlo

Dovolená ItálieItálie zima - last minute

Letenky se zavazadlem celkově    140 Eur

Ubytování 5 nocí ve vlastním stanu v kempu http://www.lamariposa.it/ 5*15 Eur

Ubytování celkem                           75 Eur.

Doprava 1.den a poslední Brno Bts Brno 400 kč 16 Eur

2. den městský bus letiště – kemp 2*0,8 Eur 1,6 Eur

4. den výlet lodí Alghero Grotto Netuno 2* 14 Eur 28 Eur usmlouváno z 20 Eur

5. den bus Alghero – park Porto Conte 2* 4 Eur 8,0 Eur

7 den městský bus letiště – kemp 2*0,8 Eur 1,6 Eur

Doprava celkem                            56 Eur

Vzhledem k tomu,že v kempu byla k dispozici elektřina i ohniště dalo se částečně stravovat v kempu z instantních dovezených nebo v místní prodejně koupených zásob . Navíc vzhledem k celodenní teplotě kolem 30C bylo nejdůležitější doplňování tekutin, takže útrata za potraviny byla poměrně nízká. Orientačně ceny : Voda 1,5 l od 0,5-1 Eur. Pizza v kempu cca 6 Eur. Grilované kuře cca 5 eur ks .Ovoce i zelenina o cca 20 % víc než u nás. Menší obchody + cca 20% navíc.

Za jídlo jsme tedy utratili cca    100 Eur

Vstupné Grotto Nettuno 2*12 Eur 24 Eur

Celkem rozpočet pro dva              cca 400 Eur

1 den Před odjezdem zjišťuji informaci o možnosti parkování na letišti a po shlédnutí ceníku u letiště se rozhoduji raději odstavit auto u blízkého supermarketu Ikea. Upozornění !! Nyní již tato bezplatná varianta není možná. Je zde od určité doby zákaz nočního stání. Tehdy zde však stálo větší množství vozů s CZ značkou. Let do Pise byl tentokráte zpožděn . Bohužel nás posadili již do letadla a teprve potom zjistili, že se v Pise opravuje jedna přistávací dráha. Naštěstí máme dostatečnou časovou rezervu na přestup . Já osobně doporučuji na přestup alespoň 2 hodiny mezi příletem a dalším odletem u malých letišť. U větších o hodinu déle. Jsou však odborníci, kteří to zvládnou s příručním zavazadlem i za 30 min. Odlet do Alghera je již přesný a my dosedáme na letiště po 22 hod. Už při východu z letadla je vidět, že toto letiště je zcela odlišné od ostatních co jsem dosud viděl v Itálii. Krásná nová odletová hala . Nové pohodlné sedačky. Automat na kávu. Mimochodem preso nebo capucino Lavaza za neuvěřitelných 0,7 Eur. Takovou cenu již nikdy na jiných letištích neuvidím. V automatu kupujeme 2 lístky a zjišťujeme, že první autobus jede v 6 hod ráno. Na letišti s námi zůstává ještě pár pasažérů, zřejmě na ranní let . Jedinou nevýhodou pohodlných sedaček jsou opěradla. Takže karimatka to jistí a brzy usínáme.

2.den Ráno odjíždíme prvním busem a za 30 min vystupujeme kousek od kempu. Je hned vidět, že v kempu je docela plno. Ale místo na náš stan nacházíme bez problémů. Nádhera . Kem je v borovicovém háji , takže ve stínu , na zemi tvrdý písek . Postavíme stan a jdeme zjistit vybavení. Přicházím ke sprchám a Wc. Je jich dostatek všechny čisté. Papír je samozřejmostí. Co mě však zarazí je, že zde u elektrických zásuvek jsou volně položené mobily a kamery ( alespoň 5 různých ) a nikdo kolem. Nevím jestli by to někdo takhle nechal někde v kempu u nás. Později zjišťuji, že zde je to normální a i já nechávám mobil nabíjet několik hodin bez dozoru. Hlavní výhodou kempu je však jeho poloha. Vstaneme ze stanu , 50 kroků a jsme na krásné písčité pláži , která je určena pouze pro kemp. Podobné pláže až do Alghera nemají žádné apartmány ani hotely. Prostě super . A k tomu to počasí. Uvidíme ještě jak se bude spát.

3.den Takže pohoda. Večerní vánek od moře ochladí vzduch na příjemných 24 C a k ránu bylo kolem 20 C. Je tedy jasné, že kemp je v tomto období pohodová varianta pro nenáročné. Celý druhý den si užíváme sluníčka a místního moře . Což se nám nakonec nevyplatí. Večer se dostaví úpal .Ještě ,že jsem vypil alespoň 5 l vody, takže přes noc teplota pomíjí. Je jasné , že přes demn to chce zůstat ve stínu. Odpoledne jdeme podél promenády až do centra Alghera cca 2 km ta a zpět. Alghero je krásné historické městečko s hradbami a samozřejmě přístavem. V tomto období je zde však obrovské množství turistů. V přístavišti každou chvíli přibíhá někdo s nabídkou výletu ,ať již na šnorchlování nebo do Jeskyně Grotto Netuno. Již doma jsme se domlouvali, že se do jeskyně podíváme. První nabídka zní na 20 Eur za osobu, což mají všichni na letáku. Procházíme pár lodí a postupně zjišťujeme ,že dají i za 18 , 17 i 16 Eur. Domlouváme se s jedním,že se stavíme později, což se ukazuje jako dobrá volba. Při návratu kolem 9 večer se domlouváme na ceně za 28 Eur za dva. Máme ušetřeno na oběd. Jedeme za dva dny.

4 den Tento den máme již předem naplánovaný výlet do národního parku Porto Conte . Musíme odjíždět z centra Alghera a je potřeba si koupit lístky i na zpáteční cestu již zde!! Cesta trvá cca 45 min a jak zjišťujeme , jezdí tímto směrem i mnoho turistů na krásné pláže cca 20 km od Alghera. My však vystupujeme až u majáku Porto Conte. Kupodivu zde je pouze pár lidí. Zřejmě je to tím vedrem a nikomu se nechce procházet parkem. Za nás však muhu říct, že tento výlet byl nakonec tím nejzajímavějším co jsme v Algheru viděli. Procházíme parkem napříč po značených cestách až k pobřeží. Přicházíme až k 100 m vysokým útesům i s polorozpadlou strážní věží. V dálce na jihu je vidět Alghero a ony koupací pláže kam jeli turisté. Jsou opravdu krásné , tak někdy příště. Na sever jsou vidět ještě vyšší útesy kde se skrývá ona jeskyně a kam zítra pojedeme lodí. Vracíme se tentokráte skrytou stezkou podél pobřeží. Podotýkám, že jsme zde již 2 hodiny a potkali jsme pouze dva další turisty. Přicházíme k pobřeží, které je zde hodně skalnaté. Po dalších cca 500 m však přicházíme ke krásné malé pláži. Kdyz prší tak tudy asi teče potok do moře. Pro nás je důležité , že je zde krásný písek a super vchod do moře. Z námi les národního parku s borovicemi a agáve obrovských rozměrů . Některé až cca 8 m. A navíc úplně sami. Až budu příště v Algheru , pak je jasno kam na soukromou pláž. Vydržíme zde přes 3 hodiny a pak musíme na poslední autobus. Pokud by ujel čeká nás 20 km pěšky. Naštěstí stíháme a za chvíli jsme v kempu. Prostě super výlet.

5 . den Tento den máme vyhrazen na výlet lodí do jeskyně. Odjezd je z přístavu v Algheru, takže nás nejprve čeká malá procházka a pak už nastupujeme do lodi. Lodí odsud jezdí hodně což se projeví při příjezdu k útesům. K jeskyni lodě zajíždí jedna po druhé a mezitím čekají na moři. Jsou dost velké vlny, takže delší čekání je pro některé dost náročné. Po cca 45 min čekání přistáváme a jdeme na prohlídku . Dojmy z jeskyně nic moc. Asi jsem jako Brňák zmlsaný místními Punkevními jeskyněmi , ale opravdu za vstupné kolem 12 Eur na os to nestojí. Ale celkový výlet lodí byl krásný. Z lodi jsme viděli útesy , po kterých jsme se procházeli den před tím a i pohled na hradby Alghera z moře byl nádherný . Takže výlet rozhodně doporučujeme. Večer si ještě užíváme koupání v kempu a budeme se připravovat na odjezd.

6 . den Po probuzení a snídani musíme sbalit stan a věci . Do 14 hod zůstáváme na pláži a pak odjíždíme na letiště. Odlétá zároveň několik letadel tak je velkej šrumec. Do Pise však přilétáme na čas. Je zde téměř stejně jako na Sardinii . Po setmění uleháme před letištěm na trávě. Leželo se zde krásně až do cca 4 ráno . Že by začalo pršet. Ale ne pouze pustili automatické zavlažování a tak nás vyhnali . Stejně za chvíli letí letadlo, takže odcházíme rovnou k odbavení . Po 2 hodinách letu přistáváme v Bratislavě. Auto stále stojí na stejném místě takže je čas na krátkou rekapitulaci. Trocha nepohodlí při cestování. Taky bych raději leťel Brno - Alghero přímo . Spánek na letištích nebyl zase tak hrozný. A kemp? Pro ten mohu říct , že kdykoli znovu. A to množství zážitků za takovou cenu mě znovu přesvědčuje . Jen tak dál a dál a dál.

Dovolená ItálieItálie zima - last minute

Takže pokud jste dočetli až sem a zajímají Vás další low cost výlety čekejte na pokračování. Pokud máte dotazy nebo mohu li Vám poskytnou další informace neváhejte mě kontaktovat.

Máte li sami nějaké historky z Vašich cest , podělte se s námi , popř nám pošlete odkaz na Váš web.

ps. Aby vše nebylo úplně dokonalé tak bohužel jediné stlačení tlačítka delete all při prohlížení fotek a asi znáte výsledek

Využívám tedy foto alba cestovatele Tonda 2 a výsledek se můžete podívat zde.

Pps. Já se tam steně ještě vrátím. Ty fotky z parku Porto Conte a ta pláž stojí za další návštěvu