Portugalsko 2011

23. 10. 2011

Portugalsko Algarve

někdy v létě 2011 jsem opět přemýšlel kam se podívat a prodloužit si podzim o pár slunečných dní. Po mém prvním výletu do Portugalského Algarve jsem si slíbil, že se sem musím vrátit. Vzhledem k tomu, že jsme zde byli pouze krátce s manželkou , rozhodl jsem se tentokrát vzít i mamku a mladší dceru s manželkou. Plán je tedy jasný , je třeba zjistit letenky , ubytování a auto. Stejně jako posledně padá opět volba na oblíbený Ryanair a trasa Bratislava - Malaga na den 23.10.2011. Vzhledem k tomu, že se jedná o poslední let na této trase v letním letovém řádu vychází i cenově velmi výhodně. Rozpis všech nákladů popíšu níže. Nevýhodou tohoto letu je , že se již nedostaneme zpět po stejné trase. Věnuji tedy trochu času hledání spojení do Bratislavy a za chvíli je itinerář hotový.

Plán cesty :

23.10.2011 Ráno odjezd do Bratislavy. Dopoledne odlet  z Bratislavy  do Málagy.
Přílet do Málagy  v cca 13 hod.
Půjčení auta na letišti na 5 dní.  Odjezd do Sevily . Příjezd v cca 16 hod. Prohlídky Sevilly 2 hod . Přejezd do Portugalského Portimao. Příjezd na hotel v cca 23 hod místního času.
24.10.2011  Pláže Atlantiku . Okružní jízda po plážích západního pobřeží Evropy.
25.10.2011  Poznávání a koupání v nádherném Algarve.
26.10 2011  Návrat do Málagy přes kouzelné město Ronda.
27.10.2011  Odlet z Málagy  přes Zaragozu do Bergáma ( Itálie )
Přílet do Bergáma v 23 hod . Tranfer na Hostel.
28.10.2011 Dopoledne prohlídka historického centra Bergáma
Odpoledne transfer na letiště a odlet do Brna.

Rozpočet cesty na 4 lidi

Letenky BTS - Malaga                      celkem            77 Eur
Letenky Malaga - Zaragoza             celkem            31 Eur
Letenky Zaragoza  - Bergamo         celkem            28 Eur
Letenky Bergamo - Brno                   celkem            36 Eur

Letenky celkem                                                          172 Eur

Pujčení auta Renault Kangoo v Malaga na 5 dní
s pojištěním a plnou nádrží                                      157  Eur
Diesel  po cestě                                                            45  Eur
Transfer Bergamo z - do Hostelu                              40 Eur
Trasa Brno z - do Bratislava                                       20 Eur
Parkovné Sevilla a Ronda                                             6 Eur
jízdné Bergámo                                                             10 Eur

Auto celkem                                                                278 Eur

Ubytování Portugalsko 4 Noci                                      41 Eur
Ubytování Fuengirola 4 star hotel  1 noc                     33 Eur
Ubytování Bergamo Hostel             1 noc                    83 Eur
Ubytování celkem                                                         157 Eur

Jídlo o ostatní výdaje                                                    90 Eur

Celkové výdaje pro čtyři lidi                                700 Eur

1.den 23.10.2011  Malaga – Sevilla - Portimao Portugalsko 467 km
trasa zde

Ráno odjíždíme z Brna na letiště v Bratislavě.  Let do Malagy proběhl bez problémů a kolem 13 hodiny přistáváme . Po vyzvednutí si auta odjíždíme po dálnici směr Sevilla. Je krásné počasí . Teplota kole 23 C. Jedinou nevýhodou tohoto období jsou již krátké dny a stmívat se i zde začíná již po 18 hodině. Do Sevilly se nám podaří dostat již v 16 hodin a hned parkujeme přímo v centru. Turistů je v tomto období mnohem méně , takže nejsou problémy s parkováním. Je nádherné odpoledne a v pomalu zapadajícím slunci je centrum Sevilly nádherné. Na to , že ve střední Evropě je již pozdní podzim tak tady je teprve konec léta. Vzhledem k tomu, že lidí je opravdu málo dá se v pohodě hlavní centrum projít za cca 2 - 3 hodinky. Stejně se začíná stmívat , takže sedáme do auta a pokračujeme směr Portugalsko. Cesta však ubíhá v pohodě a po 21 hodině přejíždíme do Portugalska. Ještě je třeba zmínit vynikající kvalitu španělských dálnic. Za evropské peníze zde vybudovali mnoho kilometrů nových dálnic , na kterých se jezdí bez poplatku. Vzhledem k mírnému počasí zde jsou silnice stále v super stavu. To již nelze říci o Portugalsku . Po přejetí hraniční řeky se cítíme jako u nás na D1. Naštěstí zůstává do konce jen cca 1,5 hod . Na GPS nastavuji název ulice v Portimao. Bohužel přesnou polohu hotelu neznám a samozřejmě ulice má délku téměř 5 km podél pobřeží a všude hotel na hotelu.
Je 23 hodin a my po ulici tam a sem projíždíme již potřetí  a nic. Musíme najít někoho kdo pomůže. V tuto noční dobu je to však těžký oříšek. Prochází pouze pár turistů a ti to zde neznají. Nakonec zastavujeme u popelářů, kteří zde v tuto dobu odváží odpad. Oba se dívají na voucher , název hotelu a stále se nemohou shodnout kde má být. Nakonec jeden z nich zavolá na tel a zjistí přesné místo.
Vzhledem k tomu, že mluví pouze portugalsky jsme rádi , že si sedá k nám do vozu s tím, že nám cestu ukáže. Za pár okamžiků nás čeká překvapení. Po dvou odbočkách , když navigace říká doprava se náš průvodce naučí také říkat doprava.
A najednou se bez problému domluvíme rusky. Ukázalo se , že starší pán zde žije již 12 let a je původem z Ukrajiny. A jak se nám ta ruština najednou hodí.
Najít hotel v noci je opravdu složité i pro něho. Nakonec po 5 minutách přijíždíme k hotelu a zjišťujeme, že máme vše připraveno . Odvážím pomocníka zpět do práce a pomalu se chystáme na první noc.

2.den Pláže Atlantiku  24.10.2011 Portimao – Atlanik – Cabo di Sau Vicente – Lagos – Portimao 221 km
trasa zde

Ráno se probouzíme ještě za šera. Je zde o 1 hodiny méně než v Brně , tak proto. Z balkonu však již vidíme vycházet slunce a je jasné , že nás čeká nádherný den plný slunce , typický pro tuto oblast. V Algarve je téměř 300 dní v roce slunečno a i v zimě jsou teploty vysoké. Po snídani odjíždíme směr západ. Čeká nás krásný výlet na nyní již liduprázdné pláže .

Portugalsko, pláže Atlaniku

Těžko se popisuje pocit , který máte , když poprvé uvidíte Atlantik z některé z mnoha vyhlídek a pláží. Toto se nedá srovnat s Bulharskem, Chorvatskem nebo Itálií. V nádherném počasí se k pobřeží s obrovskými útesy a dlouhými písčitými plážemi valí jedna mohutná vlna za druhou. Z výšky vyhlídky cca 100 m vypadají pohodově . Hukot oceánu a vítr však prozrazují, že toto je něco jiného než klidné moře. Sjíždíme tedy autem přímo do zátoky .

Teprve zde vidíme tu ohromnou sílu vody. Vlny se lámou poprvé asi 100 m od pobřeží . Zde dosahují výšky alespoň 3 m a po té se ještě několikrát převalí,než dojdou ke břehu. Na běžné koupání to není , ale stejně neodoláte. Přidám tedy alespoň pár fotek pro menší ilustraci. Každopádně i po druhé mojí návštěvě vím , že tady je nejzajímavější pobřeží z celé Evropy.

foto Zde

Nic na tomto tvrzení nezkazil ani krátký deštík , který v odpoledeních hodinách přišel. Koupání jsme již měli za sebou , tak jsme alespoň udělali pár zajímavých fotek.

Portugalsko, pláže Atlaniku

3.den nádherné pláže Portimao  25.10.2011
trasa zde

klasikou je opět raní slunce . Z našeho hotelu v 10 patře vidíme na nedaleké moře s dlouhými na jedné straně a na městečko a  bazén na straně druhé.

Portugalsko, Algarve

Tentokráte v pohodě snídáme. Dnes plánujeme klasickou koupačku s objevováním nádherných zákoutí pláží Algárve. Tato oblast je specifická právě svojí divokostí . Jedná se o oblast od nejzápadnějšího  bodu Evropy a pokračuje směrem na východ až k hranici se Španělskem. K neznámějším střediskům patří samozřejmě největší Faro dále Lagos,

Albuferia,Portimao atd. Při našem prvním výletu jsme bydleli v nedaleké Albuferii a pobřeží bylo úžasné. Proto jsem byl zvědavý co nás čeká v Portimao. Těžko popsat všechny ty nádherné pláže , útesy a zákoutí. Raději přidám opět několik fotografií a sami si udělejte obrázek. Závěrem opět mohu konstatovat , že Algarve je perlou středozemního mořeí. Určitě jedna z nejzajímavějších oblastí se nachází Zde: Praya de Prainha

Výhodou je , že autem přijedete téměř k pláži. Teplota vody koncem října mohla být kolem 22C.
Teplota na slunci kolem 30C.
foto 3.den zde

4.den Ronda ,aneb historie Andalusie

Portimao – Sevilla – Ronda – Fuengirola Španělsko 474 km

trasa zde

vždy se snažíme na naší dovolené objevit něco nového a zajímavého. Po mnoha návštěvách různých webů jsme se tentokráte rozhodli pro návštěvu historického města Ronda uprostřed andaluských hor. Odjíždíme brzy po snídani po známé cestě , až do Seville. Zde odbočujeme na jih a po chvíli se již blížíme do hor. Ráz krajiny se hodně mění . Zatáčka za zatáčkou stoupáme do hor . Na stráních se objevují krásné vesničky . Bílé domky s modrými střechami. Po chvíli se blížíme k městečku Ronda.

Španělsko,Ronda

Tyčí se na strmých skalách . Nejzajímavější je , že město se rozkládá na dvou vrcholcích spojených obrovským mostem. (Puente Nuevo) přes     řeku Tajo. Tato dominanta města je vidět z veliké dálky. Parkujeme na městském parkovišti a odcházíme na prohlídku města. Na to, že je konec října , je zde turistů dost a v hlavní sezoně zde musí být k nehnutí. Počasí je opět nádherné , pouze zde na vrcholku poměrně dost fouká. Na prohlídku celého centra a všech památek by bylo třeba celý den .

Nám do západu slunce zbývají cca 4 hodiny , přesto se nám podaří poznat velkou část . Po západu odjíždíme horami směr Marbela .  Již večer přijíždíme do 5 star hotelu Fuengirola. V tomto hotelu jsme nocovali i posledně. Super hotel za neuvěřitelnou cenu . Na letiště Malaga to máme zítra cca  40 min . Večer se ještě jdeme podívat na místní historickou strážní věž u pláže . Tento hotej je super variantou pro plážovou dovolenou. Dostupnost z letiště vlakem nebo taxikem . Nádherné pláže a super hotel .

další foto 4.den zde

5. den Malaga - Zaragoza - Bergamo

tento den se bohužel skládá především z cestování a čekání na letištích. Bohužel varianta s přímým návratem do Bratislavy již nebyla možná, proto se jako nejlevnější ukázala tato možnost. Ráno po snídani opouštíme nádherný hotel a po 40 min již vracíme auto. Dále následuje klasika. Čekání na letišti si krátíme posledním opalováním na terase před halou . Let do Zaragozy proběhl jako obvykle bez problémů. Původně jsme plánovali jet se podívat na pár hodin do centra. Již před přistáním je jasné , že z toho nic nebude. Husté mraky a mírný déšť nás donutí strávit 5 hodin čekáním na let do Bergama. Kolem  20 hodiny odlétáme do Bergama . Posílám sms s potvrzením našeho příletu kvůli transferu do Hostelu. Přecejenom přiletíme v 23 hod a jiná varianta , kromě taxi není. Záhy dostávám odpověď , že je vše v pohodě. Po příletu vycházíme před odletovou halu a hledáme náš mikrobus. Na to,že je 23,30 je zde ještě plno lidí. Najednou zahlédnu jak náš mikrobus odjíždí ze stanoviště. Snažím se mávat , ale za ním odjíždí další auta, tak nás nevidí . Předpokládám však , že odjel, aby nezdržoval další přijíždějící auta. To se potvrdí za cca 2 min, kdy uvidím mikrobus opět přijíždět. Nasedáme tedy již  ke dvěma pasažérům a ještě čekáme. Pár telefonátu v italštině a záhy do našeho mikrobusu přibíhají stevardky od Raynair. Pochopili jsme , že nás pojede více než jsme se domnívali , ale to je prostě Itálie. Nakonec nás v mikrobusu pro 8 lidí jede celkem 10 i se zavazadly. Rozvoz pasažérů celkem trvá, takže nakonec na hostel přijíždíme až v 1,30 hod po půlnoci. Vše však je připraveno , proto brzy usínáme . Zítra nás čeká prohlídka historického Bergáma a odpoledne návrat domů do Brna.

6.den Bergamo historické centrum

vstáváme po 8 hodině . V rámci ubytování máme výbornou snídani. Na recepci si kupujeme lístky na MHD. Autobus do centra odjíždí přímo od hostelu. Za 20 min již vystupujeme u hradeb Bergama.

Itálie,Bergámo

Teplota zde je mnohem nižší než v Portugalsku , ale stále je krásné počasí. Máme cca 3 hodiny na prohlídku. Opět mohu říct že toto stačí na zběžné poznání hlavních zajímavostí,

nicméně nejlépe by bylo strávit zde alespoň 1 den a i večerní prohlídka musí být zajímavá.

další foto 5.den zde

Odpoledne nás vyzvedává autou u hostelu a odváží přímo na letiště . Tato cesta trvá pouze 20 min. Po 17 hodině již přistáváme na letišti v Brně .

Tak končí opět jeden z mnoha poznávacích low cost výletů. Aneb opět se povedlo splnit cíl. Za málo peněz hodně prožít.

Pokud se Vám podařilo dočíst  až sem pak Vám děkuji a rád Vás pozvu na další části našeho cestování.