Slovensko.Vysoké Tatry-Štrbské pleso.Vodopád Skok.

5. 7. 2013

Dalším turistickým cílem naší dovolené na Slovensku je návštěva populárního střediska Štrbské pleso ve Vysokých Tatrách.
Cesta z Demenovské doliny trvá necelou hodinku. Nevýhodou střediska je omezená možnost parkování . Možnost bezplatného parkování přímo ve středisku prakticky neexistuje. Jedinou možností je odstavit vozidlo na parkovišti u vyhlídky asi 2 km od Štrbského plesa.
Nějak se nám tentokráte nechtělo šlapat kilometry navíc a tak parkujeme až na posledním možném parkovišti, přímo u areálu skokanských můstků. Cena samozřejmě odpovídá lokalitě. Za stání nad 6 hodin se platí 10 Eur. Platba za parkování se provádí buď v místním info centru nebo v recepci vedlejšího hotelu. Vybavení místního info centra materiály pro turisty je žalostné. Zdarma je k dispozici pouze několik  reklamních letáčků, které vám rozhodně s plánováním trasy nepomohou. A to už vůbec nemluvím o nějakém foto katalogu místní fauny , flory nebo jiných zajímavostí. Pokud bezplatnou nabídku materiálů srovnám například s Rakouskem,Itálií popř Španělskem tak mi přijde,že  Slovensko asi ještě není v EU. Ale cenově za služby a jídlo jsou naopak již vepředu. Přitom ,když jsme tuto problematiku probírali s majitelkou penzionu,kde jsme byli ubytováni, tak jak nám sama říkala, nikdo z místních to také moc nechápe. Je však třeba říci, že s  podobným přístupem jsme se setkali i v Praze. Dost stesků. Vyrážíme po žluté turistické stezce směrem do hor.

vodopad-skok--6-.jpgNaším dnešním cílem je vodopád Skok. Asi nejhezčí vodopád ve Vysokých Tatrách. Cesta k vodopádu trvá necelé 2 hodinky a v dobrém počasí je dobře schůdná i  pro menší děti asi od 7 let. Je samozřejmě mírně obtížná pro postupné nabírání výškových metrů. Nejprve cesta prochází hustými lesy .
Asi v polovině cesty se již dostáváme nad úroveň kosodřeviny a začínají nádherné pohledy směrem na jih ke skokanským můstkům a na okolní skalní masivy. Několikrát překračujeme potok vytékající z vodopádu,ale dřevěné můstky jsou dobře udržované. Na rozdíl od výstupu Demenovskou dolinou na Chopok je zde daleko více turistů. Voda v potůčku je krásně čistá,ale netroufám si posoudit zda je vhodná na pití. Proto je třeba rozhodně doporučit vzít s sebou dostatek tekutin a čokolády. V krásném počasí ,které nás doprovázelo celou cestu se dostáváme až pod vodopád. Jedná se o velice fotogenické místo.

Samozřejmě tedy pořizujeme zajímavé fotografie a po krátké přestávce se vracíme stejnou cestou zpět k parkovišti. Rozhodně se však rádi vrátíme a naplánujeme delší přechod nádherných místních hor.